b&b collection
Istoric:
  • In anul 1932 a aparut prima bricheta Zippo, urmand ca de atunci sa fie fabricate peste 400 milioane de unitati, in zeci de mii de modele.
  • Firma Zippo a fost fondata de George G. Blaisdell si este situata in orasul american Bradford, statul Pennsylvania. Prima bricheta a fost creata intr-un garaj, dupa un model similar, austriac. Modelul a fost brevetat la 3 martie 1936.
  • De la mijlocul anului 1950, brichetele Zippo au inceput sa fie marcate cu anul fabricatiei. Prima codificare presupunea folosirea punctelor, pentru a marca anii.
  • Intre 1966 si 1973 punctele au fost inlocuite cu linii verticale (|). Intre 1974 si 1981 codul continea bare inclinate inainte (/). Intre 1982 si iunie 1986 acestea au devenit bare inclinate inapoi (\).
  • Din iulie 1986 firma a inceput sa foloseasca grupuri de coduri care indicau atat anul, cat si luna fabricatiei. In partea de jos a brichetei, in stanga, precum si in interior, era gravata o litera de la A la L, care desemna luna, dupa regula simpla A = ianuarie, B = februarie... L = decembrie. In partea dreapta, o cifra romana arata anul in care bricheta fusese turnata, incepand de la cifra II, care reprezenta anul 1986. Astfel, o bricheta gravata "B VII" era creata in luna februarie a anului 1991.
  • In anul 2001 Zippo Manufacturing Company a modificat din nou sistemul de codare, inlocuind cifrele romane cu cele arabe, datorita usurintei de folosire. In acest fel, marcajul "H 07" indic─â luna august 2007.
  • In anul 2001, conform revistei IUP din toamna lui 2003, un model de Zippo datand din anul 1933 a fost vandut in Tokio pentru suma de 18.000 de dolari.
  • In anul 2002 Zippo Manufacturing Company a achizitionat o bricheta pentru suma de 12.000 de dolari, aceasta fiind expusain muzeul propriu.

Filozofia brand-ului:
  • Brichetele Zippo sunt adesea colectionate de catre persoane din intreaga lume, Zippo Manufacturing Company estimand numarul colectionarilor la peste 4 milioane doar in Statele Unite. Sloganul firmei este "The Name in the Flame".
  • Inca din perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial, utilizatorii de Zippo au inceput sa inventeze o multitudine de trucuri ce pot fi realizate cu brichetele, incluzand numere de prestidigitatie, diferite metode de aprindere, de "reinviere" a flacarii etc.
  • Brichetele Zippo au devenit populare in Armata Statelor Unite, in special in timpul celui De-al Doilea Razboi Mondial, cand Zippo a incetat temporar sa mai fie fabricata pentru pietele de consum, brichetele fiind destinate exclusiv armatei americane. In prezent brichetele Zippo se regasesc in dotarea standard a fiecarui soldat.
  • Numele brichetei provine, pur si simplu, de la faptul ca inventatorului ii placea cum suna cuvantul zipper ("fermoar").
  • Sistemul de datare a brichetelor Zippo a dus la aparitia unui mit conform caruia cu cat litera era mai apropiata de inceputul alfabetului, cu atat bricheta era mai valoroasa. C era mai buna decat D, E, F si asa mai departe, iar A era cea mai "buna", brichetele fabricate in luna ianuarie a fiecarui an devenind, astfel, mult mai cautate.