b&b collection
Istoric:
  • Doxa a fost infiintata in anul 1889 in Neuchatel de catre George Ducommun. Fondatorul Doxa s-a nascut in Le Locle intr-o familie saraca cu 13 copii. La varsta de 12 ani Ducommun a devenit ucenic intr-o unitate specializata pe inserarea mecanismelor de ceas. La 20 de ani a inceput o afacere ce presupunea repararea ceasurilor, afacere sustinuta cu greu deoarece era nevoit sa parcurga zilnic pe jos 10 kilometri pana la Chaux-de-Fonds pentru a livra produsele personal.
  • George Ducommun cunostea la inceputul secolului oameni din intreaga lume, inclusiv pe printul George Valentin Bibescu din Romania. In 1902, Bibescu s-a incumetat sa stabileasca recordul de a parcurge cu masina sa (un model Buick) distanta Geneva –Bucuresti in doar 73 de ore si 45 de minute, iar acest timp a fost cronometrat cu un ceas de buzunar Doxa, daruit de Ducommun.
  • In 1911, Doxa a introdus ceasurile cu mecanismele 8-days (cu o rezerva de energie de 8 zile) si aproape peste tot in lume erau folosite de catre personalul din domeniul feroviar drept standard orar.
  • In perioada comunista, cand pe piata din Romania existau numai marci sovietice ca Pobeda si Vostok, ceasurile Doxa erau rezervate oamenilor de la putere, erau un fel de status simbol.
  • In 1921 un model Doxa a fost ales de compania auto Bugatti ca ceas de bord si astfel marca a ramas asociata in istorie cu recorduri de viteza auto, dar si ca cronometror pentru dirijabile Zeppelin, submarine sau avioane. Brandul elvetian a fost prezent in primul si al doilea razboi mondial.
  • In 1944, Doxa lansa primul sau ceas de mana cu secundar ce se oprea la fiecare secunda, spre deosebire de ceasurile mecanice de atunci ce aveau o miscare constanta a secundarului.
  • In 1957, Doxa a creat modelul Grafic, in stil Bauhaus, cu o forma patrata, inovatoare pentru acea perioada cand forma rotunda predomina.
  • In 1967, Doxa lansa pe piata colectia de ceasuri SUB cu cadran portocaliu, care a dus la un fel de "orangemania", iar culoarea a devenit un simbol al ceasurilor pentru scufundari.
  • In 1997 Academia Tehnica Militara din Bucuresti a oferit ceasuri Doxa celor mai buni studenti absolventi, reluand astfel, o veche traditie a academiei.
  • Astazi, in Muzeul Nicolae Simache din Ploiesti se poate admira o colectie de ceasuri Doxa, printre care unele editii limitate, ceasuri ce au gravate, de exemplu, o locomotiva cu aburi, un jocheu sau scene de vanatoare. Multe dintre ceasurile din acest muzeu au apartinut unor personalitati din lumea culturala sau politica romaneasca.
Prezentarea brand-ului: Caracteristici ceasuri:
  • Mecanisme elvetiene
  • Carcasa din otel inoxidabil (placat la unele modele), titan, cu diamante;
  • Geam safir cristal antireflex / Cadran MOP;
  • Curea din piele;
  • Bratara din otel inoxidabil (placat la unele modele), titan;
  • Mecanismele sunt quartz, mecanice si automatice: Ronda, ETA, Dubois Deprez, Sellita, ISA;
  • Functii: cronograf, tahimetru, fazele Lunii, regulator;
  • Rezistenta la apa: 5, 10 atm/bar.
Colectii: Tradition, New Royal, California, Trofeo, Grafic, California, New Style, TC (Top Collection), Chateau des Monts (colectie aniversara Doxa 120 ani).